Shot Show 2013

Shot Show 2013

Idag började årets upplaga av den stora vapenmässan Shot Show i Las Vegas, Nevada dit flera av världens vapentillverkare medverkar varav flera aktörer från airsoftindustrin. Mässan håller på fram till den 18:e januari.

Shot Show arrangeras av National Shooting Sports foundation som är en organisation för vapenindustrin i USA.

Flera av dom internationella airsoftsiterna tex Popular Airsoft, ArniesAirsoftAirsoft2DayNLAirsoft m fl. kommer troligtvis skriva ganska mycket om vad som händer där (besöka själva eller summera vad andra skriver). Bland annat ska svenska AggressorStudio /PTH dit som besökare.


Exempelvis Dr Airsoft och Rangemaster Larry är på plats och gör intervjuer med olika intressanta personer och företag. Här diskuteras med Jonathan från Airsoftology.

Andra intressanta mässor
Nyligen avslutades mässan HKTDC Hong Kong Toys & Games Fair i Hong Kong som pågick mellan 7-10 januari och där fanns några tillverkare representerade. Läs mer om mässan här.

I Mars är det dags för IWA & OutdoorClassics i Nürnberg, Tyskland mellan 8:e till 10:e mars. IWA skulle man kunna säga är Europas motsvarighet till Shot Show och hit brukar flera Svenska butiker åka för att kolla in alla nyheter.

Den 20:e april är det dags för AirsoftExpo Göteborg 2013 och det är Airsofthobbyns mässa här i Sverige, men mer om det i en nyhet framöver.

Vinnare från Sverige i G&Gs videotävling

G&G Your Greatest Glory Video Contest 2012 Awards Winners AnnouncementNyligen presenterade G&G Armament vinnarna i sin filmtävling Your Greatest Glory 2012 och Eric Raunio från Finland vann även första pris, Best G&G Commercial Award detta år.

Han får därmed åka till IWA & OutdoorClassics 2013 (i Nürnberg, Tyskland i mars) och ta emot ett pris på $ 10 000. Sen finns det en vinnare i klasserna Video Award respektive Creative Award och dom får var för sig $ 5 000.

Slutligen finns det 7 st vinnare av Nominated Masterpiece Award och där finns bland annat Manli med sin film The Player och han finns det sedan tidigare en intervju med, om filmen.

Alla som vunnit Nominated Masterpiece Award får var och en 6 st AEGs, men där G&G väljer vilka modeller vinnarna ska få.

Läs fortsättningen »

IWA & OutdoorClassics 2012

Då var det dags för årets upplaga av vapenmässan IWA & OutdoorClassics 2012 9-12 mars i Nürnberg, Tyskland. IWA kan man nog säga är Europas svar på Shot Show i USA.

Många airsofttillverkare, distributörer och återförsäljare från hela världen kommer att finnas på plats och visa upp sina produkter och flera nya airsoftprodukter kommer att lanseras.

Även flera svenska återförsäljare har personal där. Det jag vet är att personalen från Airsoftbutiken och Striker Airsoft har åkt dit för att träffa tillverkare och distributörer och Jonas från JBB guns jobbar i tillverkaren ICS monter och demonstrerar deras produkter.

Airsoft.nu deltar inte på mässan. Men för att hänga med vad som händer på IWA när det gäller nya produkter och så rekommenderar jag några av mina favoriter; www.airsoft2day.com, www.nlairsoft.com och www.airsoft-squared.com.

www.iwa.info